پرش به محتوا
خانه » وبلاگ » بررسی کاهش گرمایش کولر گازی اسپلیت در زمستان

بررسی کاهش گرمایش کولر گازی اسپلیت در زمستان

بررسی کاهش گرمایش کولر گازی اسپلیت در زمستان را در این مقاله کامل مطالعه فرموده و اگر سوالی داشتید در انتهای همین پست لطفا مطرح بفرمایید.
گرمایش کولر گازی
توسط گاز کولر گازی تامین میشود و دیگر سیستمهای گرمائی مانند گذشته که جهت تامین گرمایش کولرگازی از المنت استفاده میشده نیست.
سیستم گرمایش کولرگازی اسپیلت باین صورت است که بوسیله گاز کولر گازی با کمک نقطه جوش گاز ، گرمای محیط بیرون جذب و به داخل منتقل میشود و این در صورتی میسر میشود که گرمایی بیرون وجود داشته باشد و بهمین خاطر است که هنگامی که بارش برف داریم گرمای کولر گازی نیز کاسته میشود.

امروز میخواهیم بطور کامل به سوالی که همیشه از ما پرسیده میشود پاسخ دهیم:
آیا در زمستان گرمای کولر گازی کاهش یافته و گرمایش نخواهیم داشت؟ و
بررسی کاهش گرمایش کولر گازی در زمستان

آرمان تهویه مرکز مجاز تعمیرات تخصصی کولر گازی در تهران ۰۹۱۲۵۰۴۲۹۰۲

 

گرمایش کولر گازی چطور کار میکند؟

در مباحث قبلی بصورت مفصل در مورد تعمیر گرمایش کولرگازی اسپلیت صحبت کرده ایم و برای مرور مطالب میگوییم که گرمای کولر گازی به دو صورت انجام میشود: المنت (کولر گازی قدیمی) هیت پمپ (کولر گازی جدید) که متاسفانه در سیستمهای هیت پمپ و کولرهای گازی قدیمی با گاز R22 گرمای کولر گازی بسیار پایین بود ولی در سیستمهای جدید با گاز R410 این مشکل تا حدودی حل شده است.

 

گرمایش کولر گازی اینورتر با کولر گازی معمولی چه تفاوتی دارد؟

اگر شما در مناطق سردسیر زندگی میکنید و گرمایش کولر گازی برای شما مهم است حتما از کولر گازی اینورتر استفاده نمایید تا زیرا بدلیل نقطه جوش گاز R410a این کولرها میتوانند در صورتیکه دمای محیط بیرون تا ۱۵- درجه سانتیگراد پائین بیاید به شما گرما بدهد.
اما اگر در مناطق معتدل مثل تهران زندگی میکنید و مصرف برق کولر گازی زیاد برای شما ملاک نیست و بدنبال کولر گازی ارزان میگردید میتوانید از کولر گازی با گاز R22 استفاده نمایید.

مطالعه بیشتر:  میزان مصرف برق کولر گازی در حالت سرمایش و گرمایش چه مقدار است؟

سیستم گرمایش کولر گازی باین صورت است که گرمای محیط بیرون را با استفاده از نقطه جوش گاز دریافت کرده و به داخل محیط ما منتقل میکند پس اگر گرمای محیط خارج کم شود بالطبع گرمای خروجی از کولر گازی هم کم میشود.
یکی از مشکلات کولر گازی اینورتر در ایران متاسفانه کمبود قطعات کولر گازی اینورتر است.

مصرف برق کولر گازی اسپلیت در حالت گرمایش

سوالی که اکثر مردم از سرویسکار مجاز کولر گازی پرسیده و پاسخ دقیقی دریافت نمیکنند میزان مصرف برق کولرگازی اسپیلت است که این مسئله به چند مورد بستگی دارد که یکی از این موارد نصب کولر گازی است که باید توسط نصاب مجاز انجام شود و موارد دیگر :

ظرفیت کولر گازی اسپلیت
مدت زمان استفاده از کولرگازی اسپیلت
نوع کولر گازی (اینورتر – معمولی)
نصب کولر گازی اسپلیت در مکان مناسب

تعمیر فوری سیستم گرمایش کولر گازی در زمستان ۰۹۱۲۵۰۴۲۹۰۲

تبدیل کولر گازی سرد خالی به کولر گازی سرد و گرم

متاسفانه شاهد تبلیغاتی غیر استاندارد توسط تعمیرکاران بی نام و نشان هستیم با این عنوان که ما کولر گازی شما را تبدیل به گرمایش میکنیم و این نکته را با هم قبلا بررسی کرده بودیم که به هیچ عنوان استاندارد کولر گازی تغییر نکند زیرا صدمات بزرگی به کولر گازی به مرور زمان خواهد زد.
اینکه میشود کولر گازی را به گرمایش تبدیل کرد بله میشود ولی در سیستم کولرگازی باید تغییرات غیر اصولی داد و برد کولر گازی نیز به سرد و گرم باید تغییر کند و گاز دستگاه باید تخلیه و مجددا شارژ شود و متاسفانه بعد از زمان کوتاهی شاهد سوختن کمپرسور خواهید بود.
لطفا از انجام این کار منصرف شوید

مطالعه بیشتر:  عیب یابی کولرگازی (قسمت چهارم) علت باد گرم زدن کولرگازی بعد از نصب کولر گازی

#تعمیرکولرگازی
#سرویس_کولرگازی
#نصب_کولرگازی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *