پرش به محتوا
خانه » وبلاگ » آموزش تعویض کنتاکتور کولر گازی و تعمیرات تخصصی برق کولرگازی

آموزش تعویض کنتاکتور کولر گازی و تعمیرات تخصصی برق کولرگازی

آموزش تعویض کنتاکتور کولر گازی و تعمیرات تخصصی برق کولرگازی توسط تعمیرکار مجاز کولر گازی اسپلیت را در این مقاله بطور کامل مطالعه فرمایید.
در صورت نداشتن تخصص کافی برای تعویض کنتاکتور کولر گازی حتما با مرکز مجاز تعمیر کولر گازی تماس گرفته زیرا خطر برق گرفتگی و خطر مرگ وجود دارد.
مشخصات کنتاکتور کولر گازی را در هنگام تعویض باید بدقت مطالعه فرمایید تا مبادا به دستگاه کولر گازی صدمه وارد شود و خطر آتش سوزی نیز وجود دارد.

تعمیرات تخصصی کولر گازی و داکت اسپلیت در کلیه نقاط تهران ۰۹۱۲۵۰۴۲۹۰۲

آموزش تعویض کنتاکتور کولر گازی و تعمیرات تخصصی برق کولرگازی

کنتاکتور (Contactor) چیست

کنتاکتور Contactor یک کلید کنترل شونده به صورت الکتریکی است که در آن با استفاده از خاصیت الکترومفناطیس تعدادی کنتاکت به یکدیگر وصل یا از یکدیگر جدا می شوند. از این خاصیت کنتاکتورها جهت قطع و وصل و یا تغییر اتصال مدار استفاده می شود. هر کنتاکتور معمولاً دارای سه کنتاکت اصلی برای مدارمی باشد.

کنتاکتور از دو هسته E شکل که یکی ثابت و دیگری متحرک است، تشکیل می شود. در میان هستۀ ثابت یک سیم پیچ قرار دارد که با عبور جریان از آن نیرویی ایجاد می شود که هسته متحرک را به هستۀ ثابت متصل می­کند. با حرکت هستۀ متحرک، تعدادی کنتاکت باز، بسته و تعدادی کنتاکت بسته، باز خواهند شد.

 

فیلم آموزش تعویض کنتاکتور کولر گازی اسپلیت

 

انواع کنتاکتور کولر گازی

معمولا کنتاکتورهای کولر گازی را بر اساس ظرفیت کولر گازی در نظر گرفته و در محل خاص قرار میدهند گاهی اوقات کنتاکتور بر روی برد کولر گازی نصب شده و گاهی اوقات کنتاکتور کولر گازی در داخل کندانسور کولر گازی نصب میشود انواع کنتاکتور در کولر گازی دو نوع است

مطالعه بیشتر:  نکات طلایی برای کاهش مصرف برق کولرگازی و داکت اسپیلت

کنتاکتور تک فاز کولر گازی
کنتاکتور سه فاز کولر گازی

آموزش تعویض کنتاکتور کولر گازی و تعمیرات تخصصی برق کولرگازی توسط مرکز مجاز خدمات کولر گازی

علت خرابی کنتاکتور کولر گازی

سرویس کولر گازی اگر بموقع انجام شود میتواند در کاهش خرابی کنتاکتور تاثیر بسیار زیادی داشته باشد

در ضمن خاموش و روشن شدن زیاد کمپرسور کولر گازی یکی دیگر از عوامل خرابی کنتاکتور کولر گازی اسپیلت است و البته آمپر درج شده روی کنتاکتور نیز بسیار مهم است و حتما باید متناسب با ظرفیت کولرگازی و آمپر کولر گازی انتخاب شود.

قیمت کنتاکتور کولر گازی و داکت اسپلیت

قیمت کنتاکتور کولر گازی و داکت اسپلیت

قیمت کنتاکتور کولر گازی نسبت به آمپر کنتاکتور و برند کنتاکتور تعیین میشود و این نکته بسیار مهم است که گاهی اوقات سوختن کنتاکتور کولر گازی میتواند صدمات زیادی به کولر گازی و سیستم برق وارد نموده و هزینه چند برابر میشود.

تعویض کنتاکتور کولر گازی و تعمیرات تخصصی برق کولرگازی ۰۹۱۲۵۰۴۲۹۰۲

تعمیر کولر گازی ایستاده | تعمیرگاه مجاز کولر گازی اسپیلت در تهران


روش نصب کنتاکتور کولر گازی

برای نصب کنتاکتور کولر گازی باید مشخصات دقیق کنتاکتور قبلی را مشاهده نموده و بر اساس همان مشخصات کنتاکتور مناسب را در نظر گرفته و تعویض نمائیم.

در هنگام تعویض کنتاکتور کولر گازی حتما برق کولر گازی را قطع نمائید تا مشکل برق گرفتگی برای تعمیرکار کولر گازی و اتصالی برق و برخی موارد سوختن برد کولر گازی را نداشته باشیم.

 

تست کنتاکتور کولر گازی و داکت اسپلیت

برای تست کنتاکتور کولر گازی ابتدا برق دستگاه کولر گازی اسپلیت را با مولتی متر تست مینمائیم و سپس در صورتیکه مشکل از برق کولر گازی و داکت اسپلیت نبود اقدام به تعویض کنتاکتور مینمائیم.
منظور از تست برق در واقع تست برق اصلی و برق فرمان کولر گازی میباشد.

مطالعه بیشتر:  بررسی کاهش گرمایش کولر گازی اسپلیت در زمستان

 

 

انتخاب کنتاکتور مناسب کولر گازی و داکت اسپلیت

برای تعویض کنتاکتور کولر گازی معمولا بهترین راه برای تشخیص کنتاکتور مناسب برای کولر گازی ، استفاده از مشخصات کنتاکتور قبلی است ولی نکته مهم اینجاست که طبق آموزش و تجربه تعمیرکار کولر گازی در صورتیکه مشخصات به هر دلیلی قابل مشاهده نبوده و پاک شده باشد باید طبق ظرفیت کولر گازی اسپلیت ، نوع کنتاکتور را تعیین نماید.

انتخاب کنتاکتور مناسب کولر گازی و داکت اسپلیت

آموزش تعویض کنتاکتور کولر گازی و تعمیرات تخصصی برق کولرگازی توسط تعمیرکار کولر گازی برای شما شرح داده شد

در صورتیکه میخواهید طریقه نصب کنتاکتور کولر گازی و نحوه بستن کنتاکتور کولر گازی و بهترین برند کنتاکتور کولر گازی و علت خاموش شدن کولر گازی را کامل بدانید با مطالب بعدی ما همراه باشید.

تعمیر تخصصی کولر گازی و داکت اسپلیت کلیه نقاط تهران ۰۹۱۲۵۰۴۲۹۰۲

دیدگاه ها

  1. هزینه تعویض کنتاکتور کولر گازی جنرال را بفرمایید کولر گازی ما سه فاز است و در شهرک غرب هستیم. تشکر

    1. با سلام
      هزینه تعویض کنتاکتور اسپیلت به نرخ کنتاکتور که توسط بازار تعیین میشود بستگی دارد و در ضمن میزان صدمه دیدن کولر گازی بر اثر خرابی کنتاکتور نیز مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *