پرش به محتوا
خانه » وبلاگ » شارژ گاز کولر گازی اسپیلت با گاز R407c،آموزش شارژ گاز کولر گازی

شارژ گاز کولر گازی اسپیلت با گاز R407c،آموزش شارژ گاز کولر گازی

مبرد R407c چیست و چه خواصی دارد؟

گاز R407 یا گاز R407c مخلوطی از هیدروفلوروکربن های استفاده شده به عنوان سرد کننده است.
این گاز ترکیبی گاز زئوتروپیک از دیفلورومتان (R32)، گاز پنتافلورواتان (R125) و گاز تترافلورواتان (R134) است.
گاز دی فلورومتان برای ایجاد ظرفیت گرمایی است. گاز پنتافلورواتان قابلیت اشتعال را کاهش داده و گاز تترافلورواتان نیز فشار را کاهش می دهد.
کپسول های R407 به رنگ نارنجی سوخته هستند. این گاز به گونه ای طراحی شده که بیشترین شباهت را در فشار و عملکرد با گاز R22 دارد و به عنوان جایگزینی برای R22 در نظر گرفته شده است. خواص فیزیکی حرارتی آن هم مشابه گاز r22 است، بنابراین هنگام جایگزینی گازR407 به جای گاز R22 نیاز به حداقل تغییرات در سیستم های سرد کننده داریم.
به طوری که در سیستم گاز R22 و گازR407 بسیاری از قطعات یکسان است. گاز R407 معمولا در سیستم های تبرید با دمای متوسط استفاده می شود. گاز R407 فاقد کلر که برای حل روغن های مینرالی استفاده شده با گاز R22 الزامی است، می باشد. بنابراین توسعه روغن هایی که با سرد کننده های جدید سازگارتر باشند ضروری است، این روغن ها با عنوان پلی استر و یا POE شناخته شده اند. نشت های چندگانه قابل توجه گاز R407 (50 درصد وزنی) و شارژ مجدد آن در برخی مواقع منجر به تغییر ترکیب سرد کننده می شود که ممکن است اثر کمی روی بهره وری انرژی و شرایط انتقال حرارت داشته باشد.

شارژ گاز کامل کولر گازی با گاز R407c

قبل از اینکه تعمیرکار کولر گازی اقدام به شارژ گاز کامل کولر گازی بنماید باید محل نشتی گاز کولر گازی را پیدا کرده و پس از رفع نشتی کولر گازی اقدام به وکیوم کردن کولر گازی بمدت ۴۵ دقیقه نموده و سپس کولر گازی را با گاز R407 شارژ مینمائیم.

مطالعه بیشتر:  نقشه برق کولر گازی اسپیلت سرد و گرم

آموزش شارژ گاز کولر گازی با گازR407c


جهت شارژ گاز کولر با گاز R407c باید کپسول را برعکس نموده تا کولر گازی بصورت ترکیبی شارژ شود زیرا این نوع مبرد مانند شارژ گاز R410a بصورت ترکیبی باید شارژ شود.

شارژ گاز تکمیلی با گاز R407c



برای شارژ گاز تکمیلی R407 باید میزان مبرد را حتما در نظر بگیریم و اگر کمتر از نصف باشد حتما باید کل مبرد تخلیه شود و سپس شارژ گاز کامل شود در غیر اینصورت میتوانیم شارژ گاز تکمیلی انجام دهیم.

قیمت شارژ گاز کولر گازی با گاز R407c

معمولا مبلغ شارژ گاز کولر گازی بستگی به نوع گاز و میزان شارژ گاز کولر گازی دارد.
از آنجائی که مبرد R407 از مبردهای گران و کمیاب در بازار ایران است بالطبع مبلغ بالاتری نسبت به شارژ گاز R22 باید پرداخت شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *